Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Mysiga höstskivor

Av Elli - 8 november 2009 16:55

En liten egengjord lista på skivor som passar utmärkt när det börjar mörkna redan vid fyra-tiden, när regnet smattrar mot fönstret, när gatan liknar en svart spegel under en gul lövmatta och när världen känns full av spöken. Det är inte gladpop, men jag har fastnat för de här skivorna på sista tiden just för att de passar vädret så bra. Har du som läser en skiva att tipsa om så skriv en kommentar, älskar att utforska ny musik. Samtliga skivor nedan går förresten att hitta på Spotify.



    Sarah McLachlan - "Surfacing"

Bästa låtar: "I Love You", "Angel", "Adia", "Do What You Have To Do"


    Sophie Zelmani - "The Ocean And Me"      

Bästa låtar: "Composing", "Spring Love", "Wind Took My Sail", "This Room"


    Norah Jones - "Not Too Late"

Bästa låtar: "Sinkin' Soon", "Until The End", "Thinking About You"


    Melissa Horn - "Långa Nätter"

Bästa låtar: "En famn för mig", "Hanna", "Sen en tid tillbaka"


    Eva Dahlgren - "En blekt blondins ballader"

Bästa låtar: "Egoism", "Bara ibland", "Guldgrävarsång", "Du"


    Donna Lewis - "Now In A Minute"

Bästa låtar: "Simone", "Agenais", "Love & Affection", "Lights Of Life", "Silent World"

 
 
Lisa

Lisa

8 november 2009 19:35

Tack för ditt inlägg i min gästbok..
Härlig music du har sitter och lyssnar på några av dom nu..
Ja ut och ta lite bilder i morgon..
Hoppas din helg varit bra..

http://www.unikajag.se

 
Jonina

Jonina

8 november 2009 20:15

hahah, tack för kommentaren! :)
jo det där med att skrika konstiga saker har nog hänt oss alla? hehe.
din blogg är också väldigt fin :D

http://cokser.bloggplatsen.se

 
Jennie

Jennie

8 november 2009 20:16

Mmmm, Melissa Horn upptäckte jag för någon månad sedan och är numera ganska så hooked... mysig röst och underbara låtar, den första skivan är den bästa...

http://365dagartills30.bloggplatsen.se

 
angelica

angelica

9 november 2009 02:27

Melissa Horn - Jag Kan Inte Skilja På
är också grymt bra!

http://angelicato.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elli - 28 september 2012 22:29


  Hej Internet. Jag är en högstadielärare. Jag har jobbat i två år snart och kan ärligt säga att jag älskar mitt jobb. Jag älskar den kreativa sidan av det, jag älskar att jag får betalt för att babbla om och engagera andra i sådant som intre...

Av Elli - 12 juli 2012 18:57

Jag anser mig inte vara en kultursnobb. Jag har en iPod full med musik som många inte skulle tycka är det minsta cool, jag älskar tecknat och har vid flera tillfällen begått ett av de största brotten mot god litteratursmak (läst Harlequin-romaner). M...

Av Elli - 6 juli 2012 15:07


  En mystisk man vid namn Jack bryter sig in i ett hus en mörk natt och mördar en hel familj. Den ende som klarar sig är familjens bebis som, genom en serie händelser, hamnar på den lokala kyrkogården där spökena får ta hand om och uppfostra honom...

Av Elli - 6 maj 2012 20:24


  Daniels förhållande till sin tvilingbror Max har aldrig varit särskilt starkt. Därför blir han mycket förvånad när han får ett brev från brodern som ber honom komma till en avlägsen, isolerad kurort i Schweiz vid namn Himmelstal. Max är där t...

Av Elli - 26 november 2011 22:14


    Sally, en liten flicka på tio år, blir skickad tvärs över landet för att bo tillsammans med sin pappa i ett gammalt kråkslott han håller på att restaurera. Huset är kallt och kusligt och Sally är inte alls nöjd med att bo där eller med pappa...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Google


Ovido - Quiz & Flashcards