Alla inlägg den 10 november 2009

Av Elli - 10 november 2009 19:44

Ni bara måste läsa det här: http://www.expressen.se/debatt/1.1774312/gor-inte-min-blogg-olaglig-ministern


Det må låta som något en komspirationsknäppgök kunnat få ur sig, men visst verkar det som om den sittande regeringen vill komma åt oss under 30? Först var det fildelningen och nu detta. Där har vi två saker som varenda människa i min ålder har gjort någon gång: fildelat och tagit nakenfoton/filmer på sig själva eller någon annan.


"Jag är sexton, alltså får jag ha sex enligt lagen".

"Jepp".

"Och jag får ligga och glo på min killes nakna kropp hur länge som helst, trots att han är sexton han också?"

"Öhm, ja...."

"Men jag får inte ta en bild av honom".

"Nej för fan, det blir ju innehav av sexuella bilder på minderåriga! Det kan spridas till äckliga äckliga pedofiler!"

"Hur ska de spridas om jag inte själv lägger ut dem på nätet? Ska internet-älvorna komma och ta dem?"

"Öh.... öh... HÅLL KÄFTEN UNGJÄVEL, OCH LYD MIG!!!"


Hur fan kan man förresten införa ett tittförbud mot någonting i ett demokratiskt land som (iallafall till namnet) har yttrandefrihet? Ska det bli som i vissa länder där man bara får läsa s.k oooonda böcker om man har ett särskilt tillstånd? Där en censurmyndighet sätter svarta rutor över vissa kroppsdelar på tidningsomslag?


Jag vill anmäla mig själv, jag har brutit mot den här lagen tusen gånger! Jag har tagit bilder av och filmat mig själv naken vid ett flertal tillfällen innan jag nådde den magiska artonårsgränsen. Alla andra som också har gjort det, räck upp en hand! Avdramatisera nakenheten, död åt moralpanik i alla dess former!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Google


Ovido - Quiz & Flashcards