Alla inlägg den 2 november 2009

Av Elli - 2 november 2009 21:02

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article6048816.ab


Normalt sett är jag tämligen ointresserad av skönhetstävlingar, men jag måste medge att det här var fascinerande. Det sägs att större delen av vetenskapens resurser läggs på rent kosmetiska saker som skönhetsoperationer och utvecklingen av sminkprodukter, och jisses vad vissa fick valuta för pengarna. Den här tävlingen känns samtidigt "bättre" än något i stil med Miss Universe eftersom det finns ett djupare syfte än att låta tjejer fladdra med ögonfransarna och kvittra något om världsfred. Det här skapades för att sätta fokus på hbtq-frågor, något som större delen av världen låtsas inte existerar alternativt försöker ha ihjäl med hjälp av att klassa det som brottslighet.


Är jag hycklande som på detta sätt skiljer på skönhetstävling och skönhetstävling? Jag tror ändå inte det. Förvisso tävlar tjejerna i Miss Universe egentligen nte om vem som är snyggast utan snarare vem som vinner ära och en säck med pengar då många deltagare säkert kommer från fattiga skitländer där en seger vore något mycket betydelsefullt. Jag vill dock hävda att om fröken Zimbabwe vinner så har det bara betydelse för henne själv och kanske Zimbabwe som nation under en kort tid medan Miss International Queen har betydelse för folk runt hela världen då dess syfte är av en lite mer politisk karaktär.

Av Elli - 2 november 2009 14:56

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6047643.ab


Undrar hur den här grejen började. Jag ser framför mig hur de sitter vid frukostbordet bägge två och han säger "Jo, älskling, vi har ju pratat om det här att jag inte tänder på dig, alls, så jag skulle vilja föreslå att jag helt sonika opererar dig en massa tills du passar min bild av skönhet." "Oh ja gullet, du som är så klok, du får göra vad du vill med mig!" Och han fick henne att se ut som en Barbie. Han till och med formulerar det som att han byggde henne, precis som om hon var en begagnad och rostig Volvo eller något.


Kan ju tyckas vara en solskenshistoria egentligen. Han fick den fru han ville ha, hon fick ett par rejäla tuttar och en modellkarriär. Everybody wins, eller hur? Men det känns ändå så fel. Så väldigt, väldigt fel.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Google


Ovido - Quiz & Flashcards