Alla inlägg den 19 november 2009

Av Elli - 19 november 2009 15:18

Jag fick häromdagen höra att jag har släkt som tänker rösta på SD. Efter att den första chocken hade lagt sig började jag fundera. De tänker förmodligen göra det p.g.a SD's invandringspolitik. Synd bara att den är toppen på skitberget när det gäller det här partiet. Jag tog mig en titt på deras hemsida och hittade det här:


*SD anser att lite nationalism är vad som krävs för att bli av med brottslighet, missbruk och sjukskrivningar. Jaha, så X's ryggskada som tvingat henne till långtidssjukskrivning kan fixas med lite nationalistiskt bröstbankande? Och att A knarkar beror inte på hans sugiga uppväxt med idiotföräldrar som misshandlade honom, det är att han saknar nationell stolthet?


*De menar att kärnfamiljen är naturlig, att den har varit livets förutsättning sedan tidernas begynnelse och att det bara är med den samhället kan överleva. SD tar tydligen sin historieuppfattning från familjen Flinta. Faktum är att kärnfamiljen så som den ser ut nu med mamma-pappa-barn är väldigt ung, bara ca. 200 år gammal. För övrigt är de emot regnbågsfamiljer och homoäktenskap, de kör på det gamla babblet om "äktenskapet är mellan man och kvinna".


*De är abortmotståndare och hävdar att de vill värna om barnens bästa framför allt, men ni kan glömma att någon annan än ett heteropar får lov att adoptera och adoptioner från utlandet vill de stoppa helt. Jimmie Åkesson uttalade sig om det en gång i TV och menade att adopterade barn från utlandet kommer till Sverige med en kulturell streckkod eller något sånt i sig som gör att de från början känner sig rotlösa och främmade i det här landet. Hade jag varit adopterad från t.ex Sydamerika och fått skit från folk som SD sedan barnsben hade jag också känt mig rotlös.


*De vill stryka rättspsykiatrisk vård och helt enkelt kasta alla förbrytare i fängelse oavsett psykisk stabilitet.


*De vill skänka massor med pengar och resurser till försvaret och bygga upp en onödigt stark försvarsmakt nu med en gång "utifall att". Värnplikt vill de förresten göra obligatorisk såvida man inte har "särskilda skäl" som inte preciseras.


*De förespråkar brottsprovokation.


Som ni kanske fattar står inte det här med stora bokstäver, man måste grävas sig igenom stora sjok av text för att hitta de här pärlorna. Överlag är SD's sida full av snömos som egentligen inte säger ett smack, men ändå lyckas fylla sida efter sida. Rösta inte på dem! Det är en röst på paranoia, rädsla, hat och bakåtsträvande. Inse att det gulligull-Sverige de försöker "återskapa" aldrig har funnits, det är en sagolögn och utopi som bara existerar i böcker.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Google


Ovido - Quiz & Flashcards