Alla inlägg den 20 september 2010

Av Elli - 20 september 2010 17:26

Så har då SD med buller och bång kommit in i riksdagen och alla obildade rödnackar som röstade på dem firar med hembränt eller något. Okej, okej, man kan inte dra alla deras väljare över en kam, men nog måste man vara dåligt påläst för att tycka att de är ett bra parti. Har ni förihelvete läst deras partiprogram?


Men jag kom inte till bloggen idag för att predika och vråla om SD, det har jag gjort förr. Jag ville bara dela med mig av ett citat som har snurrat i mitt huvud som en trasig skiva sedan igårkväll.


They came first for the Communists,
and I didn't speak up because I wasn't a Communist.
Then they came for the trade unionists,
and I didn't speak up because I wasn't a trade unionist.
Then they came for the Jews,
and I didn't speak up because I wasn't a Jew.
Then they came for me
and by that time no one was left to speak up.


  - Martin Niemöller, om tyska intellektuellas passivitet under nazismen.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Google


Ovido - Quiz & Flashcards