Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Elli - 7 mars 2010 13:11

 


Bella och Edward är numera definitivt ett par, men allting förändras efter ett katastrofalt firande av Bellas födelsedag hemma hos vampyrfamiljen Cullen. Edward inser att han inte kan skydda Bella som han skulle vilja och beslutar sig för att det blir bäst om han och familjen lämnar Forks för alltid. Bella blir förkrossad och söker tröst i den djupnande vänskapen med Jacob. Plötsligt upptäcker hon att hon kan få kontakt med Edward om hon utsätter sig själv för fara, så hon börjar med allt galnare saker för att få en skymt av sin älskades ansikte. Men hur ska detta sluta? Är det slut för evigt mellan henne och Edward? Och vad är det för hemligheter Jacob smyger med egentligen?


Jag är ärligt talat trött på att tjata om allt som är dåligt med hela Twilight-grejen, så i den här recensionen ska jag koncentrera mig på de positiva sakerna, för de finns faktiskt där. Det märks att "New Moon" har en annan regissör än "Twilight", och han gör ett mycket bättre jobb. Allt ser väldigt snyggt ut och skogsmiljön runt hålan Forks är vackert sagoaktig. Kameran är mycket snyggt skött i allmänhet. Soundtracket är även det väldigt vackert med både bra låtar och bra bakgrundsmusik som har en kuslig, lite spöklig känsla över sig, vilket matchar filmens atmosfär fint. Det var trevligt att få se hur Jacob fick mer spelrum i den här filmen, för killen är inte bara snygg utan en väldigt duktig skådis också.


Okej, kvinnosynen är fortfarande genomrutten och jag har nog aldrig sett så många barbröstade killar på en gång i mitt liv (allvarligt talat, filmen liknar ibland en Dressman-reklam) och både Edward och Bella spelas av usla skådisar, men i stort måste jag säga att den här filmen var bättre än den förra.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Google


Ovido - Quiz & Flashcards