Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Elli - 6 mars 2010 13:13

Snubblade över en debattartikel som såg ut så här.


Att vuxna män tillåts vara lite mer "barnsliga" än kvinnor kanske jag kan gå med på. Tänker på min egen pojkväns samling av HeMan-gubbar, samt det faktum att han just i detta nu sitter och spelar Mario. (Han vill att jag ska tillägga att han också sköter en del hushållsarbete, och det gör han. Duktigt.) Och det kan mycket väl stämma att när mannen får en fru/stadig flickvän så får hon till viss del överta mammans roll, i mitt fall betyder det att ta hand om honom när han är sjuk och plocka upp alla strumpor han sprider runt i lägenheten.


Men att påstå att vi kvinnor skulle ha den egentliga makten bakom kulisserna eftersom det är vi som sköter den viktiga markservicen ringer illa i mina öron. Javisst, det är klart att omhändertagandet av vardagen är det som får allt annat att också fungera, men... Äsch, en av kommentatorerna, Islandsmamman, uttryckte det mycket bättre än jag:


"HAHAHA! Jomenvisst. Från köket styr vi världen. Från tvättmaskinens inre hör ni Maktens röst. Politiker, affärsstyrelser och finansvärlden de har ingen som helst makt utan är bara "kvinnofria öar där de kan leka pojklekar". Jomenvisst.."


Så ni behöver inte vara besvikna alls, kära medfeminister! För ni vet, om inte mannen har rena skjortor och mat i magen i samma sekund som han kommer hem från jobbet som minister, då funkar liksom inte resten av Sverige. Girl power!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Google


Ovido - Quiz & Flashcards