Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Elli - 30 januari 2010 13:45

 



För något år sedan försökte Tanja Suhinina komma in på psykologiprogrammet, men fick vet att hon först var tvungen att ha minst ett års arbetslivserfarenhet. Så hon tog mer eller mindre det första jobb hon kunde komma på: telefonsextjej. Detta visade sig vara ett tämligen intressant yrke och hon började blogga om det, och detta är bloggen i koncentrerad bokform. Här finns allt om fetischister, trosförsäljning, förljugna kukstorlekar och mycket, mycket mer.


När jag fick syn på den här boken i en liten pocket shop kunde jag inte motstå, bara titeln är ju smått genialisk. Jag köpte den, läste ut den på en dag och jag har sällan skrattat så gött åt en billig pocketbok. Tanja varvar grymt intressanta psykologiska betraktelser relaterade till sex med härlig humor och under läsandets gång ropade jag flera gånger till min stackars pojkvän "jag får läsa en sak för dig!" Egentligen är ju telefonsexyrket perfekt för en blivande psykolog, snacka om att snabbt lära sig allt om hur sexdelen av det mänskliga psyket fungerar. Men här finns en väldigt skönt realistisk bild av sexbranschen också, Tanja målar inga svarta skuggor av äckliga gubbar. Hennes kunder är oftast helt vanliga människor som inte vågar/kan ge utlopp för sina innersta lustar, och att hjälpa till med den saken ser iallafall jag som en ganska bra grej. Dessutom är boken snyggt illustrerad med serietidningsliknande bilder som gör det hela otroligt levande. Läs, lär er något nytt, ta död på fördomarna och få ett gott skratt.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Google


Skapa flashcards