Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Topp 11 dumma grejer orsakade av könsrollerna - del 1

Av Elli - 26 oktober 2009 18:50

När jag startade den här nya (och mycket snyggare) bloggen bestämde jag mig för att ta de bästa inläggen från den gamla bloggen och kopiera över eftersom jag inte ville förlora dem. Dock hade jag en massa småinlägg med länkar som alla handlade som samma sak: händelser som mer eller mindre orsakats av eller hade att göra med de traditionella könsrollerna och de problem de kan ställa till med. Givetvis kommer det rapporter stup i kvarten om våldtäckter och misshandel, men ruskigt nog är de så många att man inte ”kan” ta med alla. Så här kommer del ett av


TOPP ELVA DUMMA GREJER ORSAKADE AV KÖNSROLLERNA - DEL ETT (inte i någon särskild ordning)




11.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5942216.ab


Den här killen borde få som straff att tatuera in FAIL i pannan.


Någon annan som tänker på filmen "Idle Hands"? Den handlade om en tonårsgrabb som får en ny hand transplanterad, en hand som visar sig ha tillhört en mördare. Helt plötsligt börjar handen utföra en massa hemska mord och liknande, utan att killen kan kontrollera det.


"Måste...tafsa! Hon är...för...snygg!" Jag ser framför mig hur killen krampaktigt kramar om sin egen handled medan fingrarna spretar i luften, mot sköterskans bröst.


Tönten kunde inte ens förklara varför han gjorde det, vittnar inte det om någon sorts idle hands-syndrom? Antingen det eller ett svårt fall av DIH - Dum I Huvudet.


Vad säger man som sköterska? "Ja, jag vet att du har fruktansvärt smärtsamma värkar just nu, men här kommer ändå snuten och för bort din sluskige man för att han antastade sköterskan precis när ert barn ska födas. Koncentrera dig nu på att andas..."


Dock är det väl ingen större fara, i och med att det utspelade sig i USA kan han kanske skylla på att Satan fick honom att göra det.





10.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article5932573.ab


Allvarligt talat, vilken idiot fick den här briljanta idén? Insåg de inte själva hur sjukt utskrattade/utskällda de skulle bli? Och undrar just vad modellen tycker om saken. Det här handlar liksom inte om en milimetergrej, vem som helst kan se att den där midjan är fucked up!


Skönhetsbranschen har länge pressat vikten och midjemåtten på sina modeller till det yttersta, men nu ska de tydligen gå över gränsen för vad som är fysiskt möjligt.


Bara ungefär en vecka senare var den skinntorre gubben på tapeten igen.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5960061.ab


Jag har nu letat igenom Google litegrann, men jag har inte lyckats hitta den vetenskapliga benämningen på den fetisch Ralph Lauren måste ha. Karln måste, enligt mig, bli helvild av kåthet på benknotor och skelett. Tjejen var 178 cm lång och vägde strax över femtio kilo, hade storlek 32. Sådana fetthögar kan inte gå runt i Ralphs kläder, det fattar man ju. Hon fick kicken.


Hoppas det kvinnoföraktande aset aldrig får ett plagg sålt igen. Och att han drabbas av samma förbannelse som beskrevs i Stephen Kings "Thinner" (en man drabbas av en zigenargubbes förbannelse som gör honom gradvid smalare och smalare tills han försvinner). Jag skulle vilja skicka honom ett sådant där sjukhusskelett i plast och en lugn skiva med romantiska låtar. Eller mejla honom Youtube-klipp från Ika i rutan, ni vet hon som hade ett sådant skelett som kompis.


Undrar hur män som Ralph Lauren föreställer sig helvetet? Ett evigt avsnitt av Ricki Lake kanske? Eller en pizzeria de inte kan ta sig ut ifrån? Eller en värld där kvinnor har rest sig från de sjuka idealen och gett dessa skithögar fingret för länge sedan.






9.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/kerstinweigl/article5890741.ab


Klart man förstår killen. Hans flickvän bryter ihop och är jätteledsen, drabbas av panikångest och mår i allmänhet skit. Och han förstår ju henne, han vet vad som ska göras. Släng henne i väggen, släpa henne i håret uppför en trappa, få hennes blod att måla väggarna i trapphuset. Allt är ju hennes fel, han är en så snäll kille. Han blir ju arg ibland och slår i väggar, men det gör ju alla...


Jag kan bara sucka när jag läser sånt här. Låter scenariot bekant? Frun/flickvännen som ligger på golvet med en blåtira över hela ögat och säger "jag förtjänade det, jag glömde steken i ugnen".


Det är ett ganska bra kännetecken på ett patriarkalt system när smarta, normala, snygga och coola tjejer gnäller över sin icke-existerande övervikt och är tillsammans med idiot-fuckfaces.






8.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article5817394.ab


Briljant gjort, föräldrar. Genom att bli förbannade och skälla ut skolan för att de inte har informerat er om att pojken bytte kön har ni signalerat glasklart till era egna barn att detta är något riktigt weird som måste bearbetas. Något som föräldrarna med stort allvar måste förbereda sina små, utsatta barn för. Annars blir de förvirrade och flickstackarn blir ännu mer retad och mobbad än hon redan var innan hårtofsarna och namnbytet. För ni som föräldrar har ju ingen del i att era ungar beter sig som elaka svin och idioter, nänä.






7.

Grabbar, era önskningar är uppfyllda! Slitz har satt ihop en manual över hur man går tillväga för att få ligga med en feminist.


http://www.slitz.se/sex/artiklar/?ID=834&DepartmentID=26%20?


Notera gärna hur de har satt likhetstecken mellan feminister och manshaterskor. Det hela verkar gå ut mer eller mindre på att följa The Game-grejen (behandla tjejen som skit så blir du oemotståndlig).


Kan inte någon smart tjej skriva en motbok till The Game, en som förklarar punkt för punkt varför den där kvinnohatarboken är full of shit?





Kom tillbaka imorgon, då kommer del två av listan!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elli - 28 september 2012 22:29


  Hej Internet. Jag är en högstadielärare. Jag har jobbat i två år snart och kan ärligt säga att jag älskar mitt jobb. Jag älskar den kreativa sidan av det, jag älskar att jag får betalt för att babbla om och engagera andra i sådant som intre...

Av Elli - 12 juli 2012 18:57

Jag anser mig inte vara en kultursnobb. Jag har en iPod full med musik som många inte skulle tycka är det minsta cool, jag älskar tecknat och har vid flera tillfällen begått ett av de största brotten mot god litteratursmak (läst Harlequin-romaner). M...

Av Elli - 6 juli 2012 15:07


  En mystisk man vid namn Jack bryter sig in i ett hus en mörk natt och mördar en hel familj. Den ende som klarar sig är familjens bebis som, genom en serie händelser, hamnar på den lokala kyrkogården där spökena får ta hand om och uppfostra honom...

Av Elli - 6 maj 2012 20:24


  Daniels förhållande till sin tvilingbror Max har aldrig varit särskilt starkt. Därför blir han mycket förvånad när han får ett brev från brodern som ber honom komma till en avlägsen, isolerad kurort i Schweiz vid namn Himmelstal. Max är där t...

Av Elli - 26 november 2011 22:14


    Sally, en liten flicka på tio år, blir skickad tvärs över landet för att bo tillsammans med sin pappa i ett gammalt kråkslott han håller på att restaurera. Huset är kallt och kusligt och Sally är inte alls nöjd med att bo där eller med pappa...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Google


Ovido - Quiz & Flashcards